Crool
Dienstverlening

Verschillende bedrijfsmodellen voor online marketing

Online marketing  of E-marketing is de marketing van je producten of diensten via het internet.  Je hebt veel verschillende manieren  van online marketing:   Zoek machine optimalisatie en  zoek machine adverteren voor online  vindbaarheid , reclame banners op websites,  marketing via e-mail, affiliate marketing, interactieve marketing, virale marketing en nog zoveel meer.

In dit artikel gaan we het hebben over  online marketing en welke verschillende soorten bedrijfsmodellen er zijn .

 Affiliate marketing

Is  het marketing model dat een bedrijf zijn eigen product of dienst  gemaakt heeft,   door een derde bedrijf verkocht gaat worden voor een vooraf overeengekomen commissie.   In de meeste gevallen moet het producerende bedrijf de informatie doorgeven aan de affiliates.  Zoals  tracking tools, affiliate links en verkoopbrieven. Dit kan je laten door  een internet marketing Delft  dat je kan helpen met affiliate marketing.

E-commerce

Dit is het model dat een bedrijf zijn producten en diensten zelf aan de consument verkoopt via hun online website. Hier zijn er geen  tussenbedrijven en deze benaming geld ook als een consument aan een andere consumenten iets verkoopt via het internet.

Lead-based websites

Het 3de  model waar we het over gaan hebben is een strategie  is waarbij een bedrijf waarde wilt creëren door middel van zoveel mogelijk potentiële  klanten naar zijn websites te vergaren.   Deze klanten  verkoopt men dan door andere partijen, zodat zij deze klanten kunnen benaderen voor hun eigen product of dienst.

Local internet marketing

Dit is de laatste online marketing strategie  die we gaan bespreken in dit artikel.  Dit  is een strategie die vooral gebruikt word door kleine bedrijven omdat zij zich vooral willen richten op een bepaalde doelgroep uit de omgeving.  Een goede relatie opbouwen  met je klanten is van essentieel belang bij  deze methode.  Bij deze online marketing maak je veel gebruik van social media en online promoties.

http://www.e-conomy.nl/