Crool
Image default
Aanbiedingen

De sleutelrol van het middenmanagement bij digitale transformatie

digital transformation book

Propositie: 90% van het succes van digitale transformatie wordt bepaald door cultuur.

Als organisaties ‘kernflexibiliteit’ willen zijn, realiseren veel organisaties zich nu dat visie en leiderschap niet mogen ontbreken. Ze zagen ook (vooral in grote organisaties) dat het institutionaliseren van ‘verandering’ inderdaad van richting kan veranderen.

Maar voor degenen die in de schaduw van de raad van bestuur werken, is een sleutelpositie: (midden) managers, die de weg vrijmaken tussen het dagelijks huren en rangeren van auto’s. Op weg naar een flexibele organisatie. Deze mensen vormen eigenlijk het vliegwiel van de vereiste cultuur.

Inspireer, promoot en promoot digitale transformatie

Een organisatie die in de kern agile wil zijn, vereist 100% inzet op alle niveaus van de organisatie. Iedereen moet “de taak voltooien”. Hiervoor is een sterke en openhartige cultuur essentieel. Want hoe digitaal je ook bent, mensen zullen uiteindelijk het verschil maken. Zonder hen is technologie gewoon technologie en verdwaal je in een breed scala. Die authentieke en betrouwbare bedrijven die klanten de beste ervaring kunnen bieden, vallen op. Deze “gepersonaliseerde” operatie is voornamelijk in handen van middenkadermanagers.

Focus op het proces, niet op het doel

Net als de CEO moet je je als middle-manager focussen op de reis, niet op de bestemming, wat belangrijk is. Net zoals het opbouwen van conversiecapaciteit op zich geen punt aan de horizon is, maar staat voor de spierkracht die elke dag moet worden vergroot en behouden. Bij uitbreiding is het nuttig om over taken na te denken in plaats van over doelen. Voor jezelf, voor je mensen.

Er zijn verschillende tools om gezamenlijke taken om te zetten in afzonderlijke taken. Dit definieert een deel van hoe elke werknemer een groter doel bereikt. Deze inzet creëert verantwoordelijkheid, autonomie en transparantie. (Interne) activiteiten: Werknemers moeten plannen maken bij het uitvoeren van taken, deze gaan gebruiken en om hulp vragen.

Doordat ze aan elkaar gerelateerd zijn, zijn ze eenvoudig en meetbaar, flexibel en zeer effectief. Deze scorekaarten voor individuele taken staan ​​zelfs in de voorhoede van ons wervingsproces voor klanten.

Communiceer, pas aan, pas aan

Middenmanagers zijn verantwoordelijk voor het afstemmen van individuele taken op gezamenlijke taken. Daartoe moeten alle lagen continu worden uitgelijnd. Blijf daarom communiceren. Zelfs (of gewoon) als er bijna niets te zeggen of te horen is. De sleutel is om door te gaan met aanpassen. Als uw persoonlijke taken zijn afgestemd op de taken van uw medewerkers en uw leidinggevenden, dan krijgt u de taken van de organisatie op schema. Dompel jezelf onder in de kracht van mensen die graag fietsen vervangen in plaats van auto’s te huren. En zet ervaring om in verhuurchauffeurs. Het is jouw taak om continu verbindingen tot stand te brengen; maak van generatie op generatie wegen toegankelijk voor alle transportmiddelen!

Maak ruimte voor innovatie en creatie

Als visie en focus procesautonomie en verantwoordelijkheid inspireren en communicatie de taak op schema houdt, dan kan persoonlijke ontwikkeling zorgen voor vooruitgang. Als mensen empowered worden, ontstaat creativiteit. Laat ruimte over voor faalgezonde kenmerken van een organisatie met (toenemend) verandervermogen. Als middle-manager kun je dit op verschillende manieren verbeteren:

Denk in het huiswerk, denk in het profiel. Op basis van vaardigheden, interesses en ervaring, zelfs als uw werknemers consistent zijn met functie B, moet u ook kansen toewijzen aan uw werknemers.

Laat ruimte over voor feedback. Wederkerigheid draagt ​​bij aan commitment en verantwoordelijkheid. En echte authenticiteit. Ook op persoonlijk vlak.

Ouderen brengen ervaring mee. Jongeren denken vaker. Doorbreek gewoontes en patronen met hun frisse uiterlijk.

Vraag om hulp. Als hoofdfiguur kun je de coach gebruiken. Doe een beroep op uw CEO om een ​​visie en missie voor te stellen en roep de Chief Transformation Officer op om wijzigingen in processen en tools voor te stellen. Breng kennis van buitenaf binnen.

https://www.webdeveloper.today/2022/01/convert-doc-or-docx-files-to-txt-in.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html