Laden...

Leerlingen inspireren en motiveren

Het is een stuk makkelijker voor een leerling om te leren als hij begrijpt waarom die iets leert. Nog beter is als ze al weten wat ze willen doen als carrière, want dan gaat het leren een stuk soepeler, bijna van zelf. Een coach in het onderwijs kan wat leerlingen op school leren optimaal tot zijn recht laten komen. Hierdoor kunnen ze de kennis toepassen en soms zelfs aanpassen. Als leerlingen eenmaal de basiskennis onder de knie hebben, is het belangrijk dat ze hun kennis verbeteren, en vervolgens ontwikkelen.  

Coachen versus begeleiden 

Het belangrijkste is hoe de docent als coach met de leerlingen omgaat, en wat er dan bij diegene blijft hangen. Vaak is dit de volgorde van het leren; ontdekken, toepassen, aanpassen, veranderen en verbeteren. Dit zou dus ook het doel moeten zijn van leerlingen als zij kennis op doen. Als de coach zijn kennis deelt, past hij ook aan op de feedback die de coach krijgt van de klas. Meestal hebben de leerlingen al enige basis kennis en een idee hoe activiteiten moeten worden aangepakt. Ze leren dan ook hoe zij deze kennis het best kunnen gaan gebruiken. 

Toepassen 

Nu is de leerling bewust van wat hij weet. Op dit punt duw of trek je ze niet, je loopt vooruit van hen. Omdat ze nu weten wat ze weten, kunnen ze het pad kiezen hoe ze bij jou komen. Het gaat er niet om een ​​coach te zijn, het gaat erom dat je in die modus van coach bent. Dat je feedback moet geven en open vragen moet gebruiken zodat de leerling zijn leerproces eigen kan maken, het pad kiezen dat ze willen inslaan en zichzelf verder kan ontwikkelen. De beste leraren laten je zien waar je moet kijken, in plaats van je vertellen wat je moet zien.  

Leren hanteren in het klaslokaal 

Als je verschillende leerlingen in de klas hebt, kun je ze op verschillende manieren lesgeven. Het is een onderdeel van de differentiatie binnen de klas, dus als je leerlingen hebt die echt onderwezen moeten worden, doe dat dan. Als je mensen hebt die weten wat ze niet weten, Laat ze dat delen en bespreken met elkaar. U kunt ook leerlingen hebben die voorop lopen en voorkennis hebben, wat betekent dat u hen in staat kunt stellen om zelf verantwoordelijkheid te nemen door hun eigen onderzoek te doen en verder te ontwikkelen. 

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Een coachopleiding gericht op onderwijs biedt professionals in het onderwijs de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen als begeleiders en

...

Het internetjargon begrijpen Sinds het begin van het internet heeft zich ook een nieuw soort cultuur ontwikkeld. Dit is echt

...

Een gepersonaliseerd voorleesboek kan een kind helpen beter te leren lezen. Goed kunnen lezen is iets dat heel erg waardevol

...

Verbreed je mogelijkheden Ga er als docent maar aanstaan: elke keer weer een nieuwe kunstzinnige activiteit verzinnen voor je leerlingen.

...

Als werkgever ben je vaak bezig met vacatures, en soms is een ontwikkelassessment nodig om de juiste persoon op de

...

Om welke redenen kun je de bijles in Leusden aanvragen? Je kan om diverse redenen de bijles in Leusden aanvragen.

...